Een loyalty App voor Salesforce

Nu in de Salesforce AppExchange: VANEIGENS Engagement Hub

Het is verleidelijk om je sales- en marketingactiviteiten te richten op het werven van nieuwe klanten voor je dienst of product. Op de lange termijn heb je echter meer aan vaste klanten die trouw bij je blijven kopen. Zij dragen het meeste bij aan de stabiliteit en duurzaamheid van je business. Een van de makkelijkste manieren om klanten aan je te binden, is met een loyaltyprogramma. Een goed uitgedacht en uitgevoerd loyaltyprogramma is niet alleen aantrekkelijk voor nieuwe klanten, het houdt ook bestaande klanten betrokken bij je merk en maakt dat ze zich gewaardeerd voelen. Gelukkig hoef je niet het wiel opnieuw uit te vinden om een intelligent loyaltyprogramma aan je Salesforce omgeving toe te voegen. Cloud Partners (CloseContact+VANEIGENS) kan je helpen met een oplossing die helemaal is ingericht volgens jouw business goals. Dit is echt next level loyalty: een datagedreven programma, ondersteund door machine learning technologie, dat het hele ecosysteem van je bedrijf en klanten bevat. Je leert je klanten echt kennen en kunt daardoor je premies, kortingen en beloningen in hoge mate personaliseren.

Ontwerp, ontwikkeling en beheer in Salesforce Core

Met VANEIGENS Engagement Hub is het ontwikkelen en ontwerpen van een multi-channel loyaltyprogramma makkelijker dan ooit tevoren. Het ISV package is nu verkrijgbaar via de Salesforce AppExchange. Het is een compleet pakket waarmee je B2C loyaltyprogramma’s, B2B stimuleringsprogramma’s en B2E engagementprogramma’s kunt ontwerpen, ontwikkelen en beheren. Je installeert het pakket rechtstreeks vanuit de AppExchange in je Salesforce org. Dit resulteert in een nieuwe App (in Salesforce is een App een groep items die samen een functionaliteit mogelijk maken). Out-of-the-box heb je de beschikking over een aantal vaste functies, dashboards en rapporten, maar je kunt de App ook eenvoudig aanpassen aan je eigen specifieke eisen en doelen.

Profielen

De accountinformatie die elk lid bij inschrijving opgeeft, wordt opgeslagen in de App. Zolang je klant ingeschreven blijft, wordt zijn/haar profiel bijgewerkt met aanvullende data. Bijvoorbeeld: informatie over aankopen; verworven en bestede punten; verkregen en bestede kortingsbonnen of vouchers; deelname aan promotie-acties, en alle andere data die je verder nog wil verzamelen. In de video hieronder zie je hoe de standaard setup en profielen in VANEIGENS Engagement Hub eruitzien in Salesforce.

Setup

Niveaus, voordelen en promoties

Standaard is de App voorzien van de volgende categorieën:
  • accounts
  • bestellingen
  • loyaliteitsprofielen
  • niveaus
  • voordelen
  • loyaliteitsacties
  • badges
  • vouchers
  • dashboards
  • rapporten
  • producten
Jouw loyaltyprogramma moet natuurlijk aansluiten bij de specifieke producten, diensten en doelstellingen van jouw organisatie. Daarom is het makkelijk om de niveaus, voordelen en loyaliteitsacties aan te passen aan jouw specifieke situatie. Het kan bijvoorbeeld zijn dat een klant bij het bereiken van een nieuw niveau een ander soort punten krijgt. Bekijk de video hieronder om te zien hoe dat werkt.

Flow Builder

Je hoeft geen code te leren om Engagement Hub aan te passen. Met Flow Builder, een declaratieve interface,  kun je rechtstreeks in Salesforce de gewenste flow voor je programma opzetten. Je kunt de flows in Flow Builder ook heel makkelijk aanpassen en bijvoorbeeld nieuwe activeringsmomenten toevoegen. In de video zie je hoe.



Rapporten en dashboards

Meet de ROI van je loyaltyprogramma

Op de meeste platforms is het lastig om de ROI van je loyaltyprogramma goed te meten. VANEIGENS Engagement Hub maakt het mogelijk om alle databronnen samen te voegen en je kunt rapporten en dashboards maken die precies laten zien wat de impact van je loyalty- of engagementprogramma op je business is. Je kunt o.a. trouwe klanten en hun koopgedrag vergelijken met ongeregistreerde klanten, kosten linken aan opbrengsten en ontwikkelingen per periode, per locatie, of per specifiek klantsegment bijhouden. In de video hieronder zie je een overzicht van de rapportage en dashboard functies. Je kunt deze altijd uitbreiden met meer data en bronnen voor een nog completer beeld van je programma.



API integraties

VANEIGENS Engagement Hub is echt een hub: het verbindt alle platformen, kanalen en systemen die je nodig hebt. Wij geloven dat een loyalty- of engagementprogramma niet alleen een tool voor de marketingafdeling is: het moet integreren in de hele organisatie. Wij helpen je met een compleet ecosysteem voor loyaliteit en engagement met de volgende integraties:

Kanalen

  • Community portals
  • e-Commerce platforms
  • Winkels (bijvoorbeeld een winkel-app)
  • Digitale marketing kanalen
  • mobile messaging

Systeem

  • CRM (Salesforce out-of-the-box)
  • CMS tools
  • Webwinkel platforms
  • ERP
  • Power BI
  • POS systemen
  • Service platforms
  • Sales platforms
  • Community platforms
  • Marketing automation
  • Data-opslag
en meer …

De kracht van Marketing Cloud

Uit een onderzoek van Harvard University blijkt dat loyaltyprogramma’s die alleen transactiedata gebruiken waarschijnlijk niet effectief of winstgevend zullen zijn op de lange termijn. Om je klanten betrokken te houden, moet je ze echt leren kennen. Alleen dan kun je ze de persoonlijke ervaringen, voordeeltjes, aanbiedingen en klantenservice bieden die ze waarderen. Daar heb je Marketing Cloud voor nodig: demografische gegevens, klantgedrag, data over interesses, prijsgevoeligheid en merkentrouw haal je allemaal uit je zorgvuldig opgebouwde customer journeys en e-mail campagnes. Deze data kun je in VANEIGENS Engagement Hub gebruiken om een volledig beeld te krijgen van je individuele klanten.

Het complete loyalty-instrument

Met de VANEIGENS Engagement Hub krijg je een complete end-to-end oplossing voor loyalty- en engagementprogramma’s in het Salesforce ecosysteem. Naast de genoemde functies en eigenschappen, kun je met het B2B incentive add-on pakket ook beschikken over gamification, leden werven leden, het toewijzen van kaarten en third-party beloningen. De mogelijkheden zijn eindeloos. Eenvoudig te installeren, bouwen, aanpassen en beheren. Te gebruiken door alle afdelingen binnen je organisatie voor echt resultaat. Ben je op zoek naar een partner voor je complete Salesforce cross-cloud setup en implementatie? VANEIGENS en CloseContact werken samen als Cloud Partners, de one-stop-shop met  simpele oplossingen voor complexe projecten. Neem contact met ons op voor meer informatie.
 
VISIT OUR TECH BLOG: WWW.MARKETINGCLOUD.TODAY

Deze website plaatst functionele cookies en trackers om inzicht te krijgen in het gedrag van bezoekers.

VISIT OUR TECH BLOG: WWW.MARKETINGCLOUD.TODAY