BLOKKER

Blokker en CloseContact werken gezamenlijk aan de digitale customer lifecycle en bijbehorende marketing automation activiteiten in combinatie met het aanbod in de winkels.

KLANT:
Blokker, de keten die alles verkoopt wat je in het huishouden nodig hebt, heeft ruim 430 winkels in Nederland, met circa 5.000 medewerkers, en een webwinkel. Per jaar verwelkomt Blokker circa 140 miljoen bezoekers (fysieke winkels en online gecombineerd). Blokker voegt het aanbod van de fysieke winkels en de webwinkel samen, en focust volledig op ‘bricks & clicks’. Hierdoor ontstaat een consistenter en beter op de klant afgestemd aanbod. 

DOEL:
Blokker assisteren bij het bedenken, inrichten en beheren van hun 1-op-1 communicatie, gebaseerd op het gedrag van klanten in journeys en op blokker.nl. Voor diverse klantreizen hebben wij geautomatiseerde marketingprocessen ingericht en geoptimaliseerd met behulp van Salesforce Marketing Cloud en Artificial Intelligence (Einstein recommendations).

WERKZAAMHEDEN:
Migratie van een ESP omgeving naar Salesforce Marketing Cloud; Creatie e-mailtemplates; campagnemanagement; Journeys inrichten, voor recommendations, abandoned shopping cart, retargeting en low on stock; Met Sanoma de Baby- en Zwangerbox; Als Cloudpartners i.s.m.  Clockwork en Boxplosive een multi-cloud ecosystem ingericht voor het blokker&jij loyaltyprogramma + app. 

Project details

Client: BLOKKER

online: www.BLOKKER.NL