Salesforce Live Netherlands 2022

Inspiratie en ontmoetingen in Utrecht

Op 28 juni was het zover: voor het eerst in drie jaar vond er weer een Salesforce Live event plaats in Nederland. 

In de historische Werkspoorkathedraal te Utrecht, hoorden we inspirerende verhalen over innovatie van Salesforce klanten, Trailblazers en Thought Leaders zoals Just Eat Takeaway, Janssen de Jong Groep, Rituals, KLM en KWF.

Het is een tijd van uitdagingen op het gebied van bevoorrading, krapte op de arbeidsmarkt en meer. De digitale transformatie is daarom in een stroomversnelling terechtgekomen. Wat normaal misschien tien jaar kon duren, werd de afgelopen twee jaar vaak in enkele maanden succesvol gerealiseerd.

Het Salesforce ecosysteem biedt met voortdurende innovaties op het gebied van crm, data-analyse, service, e-commerce, marketing en sales de instrumenten om dit te vergemakkelijken. Op Salesforce Live Netherlands kregen we hiervan mooie voorbeelden te zien.

Salesforce General Manager Netherlands, Michiel van Vlimmeren, sprak in de opening keynote over het partner ecosystem, waar ook wij als consulting partner deel van uitmaken, en de groei van Salesforce in Nederland. Dit jaar is Salesforce Nederland ook uitgeroepen tot ‘Best Place to Work’! 

Breakout Sessies

Twee van onze klanten deden mee aan de interessante breakout sessies. Just Eat Takeaway is er, met Salesforce technologie, in geslaagd om grote stappen te zetten in personalisatie, relevante communicatie en service. Als digital native company, actief in twintig landen, willen zij al hun klanten zo persoonlijk mogelijk benaderen.

Zo kunnen zij nu bijvoorbeeld binnen èèn uur vouchers naar de klant sturen, waar dat voorheen een week duurde. En daar laten ze het niet bij, met behulp van Salesforce Einstein AI wordt het in de toekomst mogelijk om voor elke individuele klant de next best action te bepalen. Just Eat Takeaway lanceerde ook Thuisbezorgd voor Business, een veelbelovende nieuwe dienst, met een voucher voor alle bezoekers.

Janssen de Jong Groep is, in tegenstelling tot Just Eat Takeaway, helemaal geen digital native company. Maar juist daardoor waren zij in staat om in recordtijd van een papieren administratie, waar de informatie opgeborgen zat in ordners en dozen, over te gaan naar een systeem waar iedere afdeling toegang heeft tot voor hen relevante data. 

Zo werden zij een digital first company. Een topresultaat voor een organisatie met 42 merken en activiteiten op het gebied van de hele cyclus van bouwen, van locaties vinden tot hergebruik van materialen na sloop en alles ertussen. Wij zijn blij daaraan onze steen te hebben kunnen bijdragen.

Inspiratie en informatie voor iedereen

Na de leerzame, inspirerende en grappige closing keynote van Karl Raats “Nederlands meest gevraagde en hoogst scorende Belg op gebied van zakelijke creativiteit” waren we nog wijzer en creatiever dan aan het begin van deze dag. Al met al een inspirerende en informatieve bijeenkomst voor Salesforce partners, klanten en belangstellenden. Dank aan Salesforce en alle medewerkers van de organisatie, locatie, catering en beveiliging. Wij kijken nu al uit naar de volgende Salesforce Live. Hopelijk tot ziens! 

 
VISIT OUR TECH BLOG: WWW.MARKETINGCLOUD.TODAY

Deze website plaatst functionele cookies en trackers om inzicht te krijgen in het gedrag van bezoekers.

VISIT OUR TECH BLOG: WWW.MARKETINGCLOUD.TODAY