Reactivatiecampagne op nominatie Dutch Interactive Award
De KLM campagne “Earn your Stripes/Verdien je strepen” was in 2019 genomineerd voor een Dutch Interactive Award in de categorie Activation. Helaas viel hij niet in de prijzen, maar deze case is een goed voorbeeld van hoe de samenwerking tussen verschillende bureaus een succesvolle re-activatiecampagne oplevert.De campagne is een samenwerking tussen RapidSugar, Icemedia (nu GUC Agency) en CloseContact in opdracht van KLM.
Doel van de campagne
KLM wil inactieve adressen uit hun database, ontvangers die al 6 maanden of langer geen enkele commerciële nieuwsbrief meer geopend hebben, reactiveren en duurzaam betrokken houden bij het merk. RapidSugar vertaalde dit in een interactieve, multichannel campagne waarin KLM-klanten op speelse wijze hun profiel kunnen updaten. In de vorm van een ‘flight training’ delen ze informatie over hun reisgewoonten, favoriete bestemmingen en interesses. Daarmee maken ze maandelijks kans om vliegtickets te winnen èn krijgen ze voortaan alleen nog mails met echt relevante, persoonlijke content.
Techniek en uitvoering
CloseContact heeft voor deze campagne alle e-mails en landingspagina’s gebouwd, inclusief animaties en interactieve elementen. We zorgen ook voor de segmentering van de data en de geautomatiseerde verzending van de e-mails. Als incentive kunnen deelnemers na de tweede training via Icemedia een bagagelabel ontwerpen en gratis thuisgestuurd krijgen. De techniek achter de persoonlijke, eenmalig te gebruiken URL die daarvoor gebruikt wordt, is ook door CloseContact geïmplementeerd.