LUMINUS
De complete multichannel customer lifecycle (acquisitie t/m winback) van Luminus is uitgewerkt en ontwikkeld door CloseContact. Dit heeft geresulteerd in 20+ Automations en 20+ multi-channel Journeys (SMS, e-mail, web, print). Daarnaast bieden we support en training in Salesforce Marketing Cloud voor marketeers in de dagelijkse praktijk.
KLANT:
Luminus is nummer 1 in onshore windenergie en waterkrachtenergie in België en beheert ongeveer 10% van het totaal geïnstalleerd vermogen in dat land. Luminus levert elektriciteit, gas en energiediensten aan bijna 2 miljoen particuliere en zakelijke klanten, een marktaandeel van ongeveer 20%. Het bedrijf realiseert dit door een sterke lokale verankering, in combinatie met de expertise van de EDF Groep, een wereldleider in de energiesector.
DOEL:
Het integreren van data uit alle verschillende bronnen en het reactiveren van een bestaande Salesforce Marketing Cloud-omgeving. Luminus wilde deze dusdanig inrichten dat marketeers hier grotendeels zelfstandig in kunnen werken op basis van vaste templates en standaard content. Zowel op het gebied van content en data, als in optimaal ingerichte customer journeys en campagnes.
WERKZAAMHEDEN:
CloseContact heeft voor Luminus de data opnieuw ingericht in Salesforce Marketing Cloud, o.a. door middel van de CRM Connector en Contact Builder. Ook hebben we de Business Unit opgezet en een geheel nieuwe Master Data Layer ontwikkeld. Hierop kunnen marketeers zelf filters bouwen voor hun doelgroepen en campagnes. Daarnaast hebben we assets, zoals e-mail templates, gerealiseerd en een IP-warming uitgevoerd.
Klant: Luminus
online: LUMINUS.BE