SONOVA

CloseContact ontwierp en bouwde voor Sonova een centrale marketing/campagnedatabase. We verwerken data uit bronnen zoals callcenters, crm en e-mail. Voor diverse landen hebben we marketing automation processen voor direct mail, marketing en serviceberichten ingericht. Managers, rayon- en filiaalmanagers beschikken nu over digitale dashboards voor rapportage op filiaalniveau.

KLANT:
Sonova is wereldleider op het gebied van innovatieve oplossingen voor het gehoor: Hun producten en diensten omvatten draadloze communicatiesystemen, persoonlijke audioapparatuur, audiologische zorg, gehoorapparaten en cochleair implantaten. Het hoofdkwartier is in Stäfa, Zwitserland en het bedrijf is onder diverse merken gevestigd in meer dan 100 landen. Er werken meer dan 16.500 werknemers aan een wereld waarin iedereen het plezier om te horen kan ervaren.

DOEL:
Sonova gebruikt klantdata voor technische innovatie en om persoonlijke ondersteuning te bieden in de winkels, op afstand en online. Zij zochten een partner om meerdere databronnen, zoals CRM, e-mail, callcenter etc., te koppelen en zo een 360° klantbeeld te realiseren voor marketing en service. Managers, filiaal- en rayonmanagers willen de deelname van afzonderlijke filialen aan campagnedagen kunnen aanpassen, de aanvoer van prospects en leads bepalen en rapportages kunnen bekijken.

WERKZAAMHEDEN:
We werken voor Sonova Nederland, België, Duitsland, Italië, Denemarken, Polen en Canada. We hebben voor diverse landen een centrale marketing/campagnedatabase opgezet voor direct mail, callcenter en e-mail met marketing automation processen, inclusief digitale dashboards voor managers, rayon- en filiaalmanagers. Afspraakbevestiging, hoorsupport en opt-in/opt-out e-mails zijn geautomatiseerd. We leveren ook forecasting rapportages, data-analyse en campagnemanagement.  

KLANT: Sonova

online: Sonova.com