Salesforce World Tour 2023 Nederland

Salesforce World Tour 2023

Was het nu in Amsterdam of Zaandam?

Het was inderdaad even verwarrend, waren we in Amsterdam, zoals de officiële titel deed vermoeden, of toch niet? Dit jaar vond de Salesforce World Tour plaats in Zaandam, nèt met de hakken over het Noordzeekanaal vanuit Amsterdam gezien.  Eigenlijk jammer dat de Zaanstreek, een plek die historisch gezien juist synoniem is met innovatie, er een beetje bekaaid afkwam in de naamgeving van het event. Maar voor het internationale publiek is Amsterdam natuurlijk bekender.

In de keynote speech, met als motto “Become a Customer Company, werden drie belangrijke aspecten belicht: CRM, Data en AI. Generatieve AI is natuurlijk hèt buzzword op het moment, maar zonder een solide fundament van CRM en Data zal het moeilijk worden om iets zinnigs te laten produceren door je AI.

Guido Fambach, Executive Vice President Sales van onze klant Just Eat Takeaway kwam naar de keynote (uiteraard op de fiets!) om uit te leggen hoe Salesforce helpt bij de groei en het succes van het bedrijf. Als laatste spreker van de keynote, deelde Sima Samara haar indrukwekkende verhaal. Gevlucht voor onderdrukking, ontplooide zij zich tot inspirerende Trailblazer met een welverdiende Golden Hoodie.

In de filosofie van Salesforce gelden dezelfde criteria voor uiteenlopende branches als goede doelen (de Zonnebloem), retail (Just Eat Takeaway), financiële dienstverlening (Adyen).  Een succesvolle Customer Company beschikt over een 360° beeld van de klant, gebaseerd op een CRM dat werkt als een single source of truth omdat het alle relevante data uit sales, service, commerce en marketing bevat.

Met ingebouwde AI functionaliteit wordt het nauwkeurig bijhouden en effectief inzetten van deze data nog makkelijker. Generatieve AI kan helpen bij het creëren van content, zoals het bouwen van landingspagina’s zonder code te hoeven schrijven, personaliseren op schaal en snellere en betere klantenservice.

Deze compacte versie van de World Tour trok veel publiek, en het was druk bij de Breakout sessies en in de Platform for Change, Productivity, Adoption en Trailblazer Theaters. Victoria French van onze klant Beerwulf presenteerde een theater sessie over de implementatie van Salesforce MCP, waar wij ook aan meewerken.

Zelf stonden we als Gold Sponsor in onze booth op de Campground om vragen te beantwoorden, demo’s te geven, oude bekenden te ontmoeten en nieuwe connecties te maken. Als je erbij was, hopen we dat je er veel van hebt opgestoken (en misschien heb je wel een paar Slacksokken uit de grijpmachine kunnen vissen). Zo niet, zien we je graag de volgende keer dat de Salesforce World Tour Nederland aandoet!

Heb je behoefte aan advies en hulp om ook een customer company te worden? Neem contact met ons op en wij helpen je verder.

VISIT OUR TECH BLOG:
WWW.MARKETINGCLOUD.TODAY

Deze website plaatst functionele cookies en trackers om inzicht te krijgen in het gedrag van bezoekers.

VISIT OUR TECH BLOG: WWW.MARKETINGCLOUD.TODAY