Hoe kies je de juiste Marketing Cloud tools?

Engagement vs Account Engagement


Begin je net met marketing automation, of wil je je huidige platform vervangen of uitbreiden? Dan wil je waarschijnlijk graag weten welke tools het beste passen bij jouw doelen. Binnen Salesforce Marketing Cloud kun je bijvoorbeeld kiezen tussen Marketing Cloud Engagement en Marketing Cloud Account Engagement. Het verschilt maar één woord, maar ze werken net even anders. Daarom leggen we hier graag uit wat je met deze onderdelen van de Marketing Cloud kunt doen en voor welk doel ze het meest geschikt zijn.

Marketing Cloud Engagement

Bestaat uit een complete set tools voor marketing automation. Heeft ingebouwde AI, kan al je data integreren en biedt uitgebreide analytics en rapportage. Hiermee heb je alles in huis om al je klanten een persoonlijke merkervaring te bieden, waar ze zich ook bevinden in de customer journey.

In de gebruiksvriendelijke interfaces van Content Builder, Email Studio en Mobile Studio maak je aantrekkelijke, herbruikbare content voor e-mail, webpagina’s en mobiele berichten. In Journey Builder bouw je geautomatiseerde customer journeys die je klanten van oriëntatie naar conversie en verder leiden. Met Marketing Cloud Personalization zorg je voor een consistente, persoonlijke benadering van je klant bij elk contact en met Marketing Cloud Advertising vind en bereik je nieuwe en bestaande doelgroepen.

Als je beschikt over veel data uit verschillende bronnen, en je wilt die inzetten om je klanten zo goed mogelijk te leren kennen, dan is Marketing Cloud Engagement de oplossing voor jou. Met deze tools kun je elk contactmoment, via elk kanaal, echt relevant maken.

Marketing Cloud Account Engagement

(Voorheen Pardot) Een platform dat je marketing met je sales verbindt met een set tools die speciaal zijn ontworpen om je sales funnel te vullen. Je hebt hierbij ook een CRM nodig, zoals Salesforce Sales Cloud. Het wordt beschouwd als meest geschikt voor B2B scenario’s. Het platform is gebruiksvriendelijk, en maakt het je makkelijk om aantrekkelijke formulieren en landingspagina’s, e-mail campagnes en journeys te bouwen. Vind en activeer prospects en leads en begeleid ze efficiënt van oriëntatie naar deal. Natuurlijk krijg je assistentie van de ingebouwde AI, die je helpt ontdekken welke leads klaar zijn voor je salesafdeling.

Met Marketing Cloud Account Engagement’s scoring en grading voor leads en prospects kan je salesafdeling erop vertrouwen dat ze alleen echte qualified leads doorgestuurd krijgen.

Als je werkt met leads en opportunities, en je Sales- en Marketingafdelingen nauw moeten samenwerken om die leads te voeden en sneller door je sales funnel te leiden, dan is Marketing Cloud Account Engagement geschikt voor jou.

De belangrijkste verschillen

Marketing Cloud EngagementMarketing Cloud Account Engagement
Geavanceerd, veel tools en functionaliteitenIntuitief, gebruiksvriendelijke interface
Enige training wordt geadviseerdEenvoudig in gebruik
Multi-channel:
e-mail, landingspagina's, SMS, pushberichten, social media en advertising
Focus op e-mail
ook formulieren & landingspaginas. Grading en scoring voor leads and prospects
Geschikt voor: grote organisaties met veel klantdata uit diverse bronnen, aanpasbaar aan elke salescyclusGeschikt voor: middelgrote tot grote organisaties met relatief kleine databases een langere salescyclus
Sectoren:
Communicatie & Media
Travel & Hospitality
Retail & Cg
Goede doelen
Publieke Sector
Maakindustrie
Healthcare & Life Sciences
Financiële dienstverlening
Sectoren:
High Tech
Professionele dienstverlening
Maakindustrie
Healthcare & Life Sciences
Financiële dienstverlening
Kan gebruikt worden zonder CRM. Losstaand platform met geïntegreerde toolsIntegratie met Salesforce Sales Cloud of een ander CRM vereist

Zoals je ziet hebben beide oplossingen unieke eigenschappen en voordelen. Ze kunnen ook naast elkaar gebruikt worden, als je zowel B2C als B2B klanten hebt. Met Marketing Cloud Account Engagement creëer je account-based B2B campagnes met robuuste leadscoring, en in Marketing Cloud Engagement zet je grootschalige B2C campagnes op, bijvoorbeeld een abandoned shopping cart. Marketing Cloud Engagement en Marketing Cloud Account Engagement vormen samen het ultieme platform voor digitale marketing.

Meer informatie nodig?

Heb je hulp nodig bij het kiezen voor een van beide Salesforce oplossingen, of andere vragen? Wij zijn gecertificeerd voor alle onderdelen van Salesforce Marketing Cloud, en diverse andere Salesforce producten. We helpen je graag op weg naar de beste inrichting van jouw datagedreven marketingplatform, rekening houdend met jouw budget en doelstellingen. Neem via onderstaande knop contact met ons op!

 
VISIT OUR TECH BLOG: WWW.MARKETINGCLOUD.TODAY

Deze website plaatst functionele cookies en trackers om inzicht te krijgen in het gedrag van bezoekers.

VISIT OUR TECH BLOG: WWW.MARKETINGCLOUD.TODAY