BLOKKER
Blokker en CloseContact werken samen aan de digitale customer life-cycle en bijbehorende marketing automation activiteiten in combinatie met het aanbod in de winkels.
KLANT:
Blokker, de keten die alles verkoopt wat je in het huishouden nodig hebt, heeft ruim 430 winkels in Nederland, met circa 5.000 medewerkers, en een webwinkel. Per jaar verwelkomt Blokker circa 140 miljoen bezoekers (winkels en online gecombineerd). Blokker focust volledig op de combinatie ‘bricks & clicks’. Hierdoor ontstaat een consistenter en beter op de klant afgestemd aanbod.
DOEL:
Blokker assisteren bij het bedenken, inrichten en beheren van hun 1-op-1 communicatie, gebaseerd op het gedrag van klanten in journeys en op blokker.nl. Voor diverse klantreizen hebben wij geautomatiseerde marketingprocessen ingericht en geoptimaliseerd met behulp van Salesforce Marketing Cloud en Artificial Intelligence in de vorm van Einstein recommendations.
WERKZAAMHEDEN:
Migratie van een ESP omgeving naar Salesforce Marketing Cloud; Creatie e-mailtemplates; campagnemanagement; Journeys inrichten, voor recommendations, abandoned shopping cart, retargeting en low on stock; Met Sanoma de Baby- en Zwangerbox; In samenwerking met Clockwork en Boxplosive een multi-cloud ecosystem ingericht voor het blokker&jij loyaltyprogramma + app.
klant: BLOKKER
online: BLOKKER.NL